Wednesday 3 October 2012

ladang anak Banjar~ Arif Farm

 Aku bakal cikgu~ hell right, dan tak lupa juga aku pekerja part time kepada encik abah dalam menguruskan ladang dan ternakannya.

Seronok jadi penternak ni. Kadang - kadang kalau aku rasa stress kat sekolah, aku suka lepak kat kebun untuk release tension. Tengok lembu - lembu ragut rumput, anak lembu yang baru lahir dan mula jalan slow2.

Aku ingat lagi, aku ngan adik aku, ikut abah buka tanah kat sini, dari 3 ekar, sekarang ada dalam 40 ekar
untuk kawasan penternakan ni.

Dari lembu 1 ekor jantan, 20 ekor betina pada 5 tahun lepas. Sekarang dah 140 ekor dengan beberapa puluh ekor jantan lain yang telah dijual dalam masa 3 tahun ni. Alhamdulilah, rezeki tu Allah bagi pada orang yang berusaha.



















No comments:

Post a Comment